اخبار

هدف ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، ایجاد هم افزایی در بستر قانون است


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با تاکید بر لزوم رفع موانع تولید و اشتغال گفت: مهمترین هدف از جلسات ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه، ایجاد هم افزایی در بستر قانون در راستای رفع موانع تولید است.

محمد رضا حدادزاده در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد با اشاره به برگزاری مستمرجلسات این ستاد گفت: هدف این ستاد، هم افزایی بین دستگاه های دولتی در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی است چرا که تصمیم برخی ادارات یا مطابق قانون نیست یا از هم افزایی لازم برخوردار نیست که چالش هایی را برای تولید کنندگان و کارآفرینان ایجاد می کند.

وی افزود: در صحن علنی ستاد با حضور همه دستگاه های نظارتی، موضوع و با محوریت قوه قضائیه تلاش می شود تا تصمیم گیری لازم با بیشتری هم افزایی در راستای حمایت از تولید شکل بگیرد.

حدادزاده تصریح کرد: مصوبات این ستاد در راستای حمایت از تولید، اشتغال و فعالیت های مشروع بخش خصوصی برابر با قانون می باشد که دستگاه های اجرایی از جمله بانک ها، شرکت شهرک های صنعتی و سایر دستگاه های اجرای مکلف به اجرا هستند.

وی با اشاره به ثبت ۳۰۰ درخواست از طریق سایت حامی اظهار داشت: تمامی این پرونده ها ابتدا در کمیته های تخصصی با حضور دستگاه های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی مطرح، بررسی و کار کارشناسی شده و در نهایت مطابق دستورالعمل های ابلاغی در صحن ستاد مورد بررسی قرار می گیرد.

دبیر ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد گفت: تاکنون قریب به ۷۰ درصد مصوبات این ستاد اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر مشکلات مطرح شده در این ستاد در حوزه قراردادهای بانکی شامل دریافت و باز پرداخت تسهیلات که برخی از بانک ها مقررات بانک مرکزی را رعایت نمی کنند که در مصوبات ستاد بر رعایت ضوابط پولی و مالی بانک مرکزی با جدیت تاکید و پیگیری می شود.

حدادزاده گفت: مباحث واگذاری زمین، تخصیص آب، آلایندگی، دریافت مجوزها و … از جمله مسائل مطرح شده در این ستاد است که برخی از آن موضع دستگاه های دولتی صحیح و در برخی اجحاف شده که در این جلسات مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری پنجاه و هشتمین جلسه ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه استان به میزبانی شهرستان مهریز افزود: در این جلسه مشکلات ۸ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان مطرح و تصمیمات لازم جهت رفع آن اتخاذ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا