اخبار

باید بسترهای فساد زا را کاهش داد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در حوزه تقنینی باید روش های درآمدی اصلاح شود تا بسترهای فسادزا کاهش یابد.

اصغر جهانگیر در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان یزد، اظهار کرد: به فرموده امام راحل، کشوری که می خواهد به استقلال سیاسی برسد و آن را حفظ کند باید استقلال اقتصادی داشته باشد. متأسفانه امروز دشمن عالمانه و کاملا هدفمند و با تحریم های ظالمانه زیربنای اقتصادی ما را هدف قرار داده و تلاش می کند از این طریق صف مردم را از حاکمیت جدا کند.
اصغر جهانگیر افزود: علی رغم اینکه قوای سه گانه برای سامان دادن به وضعیت اقتصادی تلاش می کنند، اقتصاد ما با حضور مردم و بخش خصوصی می تواند به ثمر بنشیند و زمینه ساز توسعه شود. از سوی دیگر در حوزه تقنینی باید روش های درآمدی را اصلاح کنیم تا بسترهای فسادزا کاهش یابد.
جهانگیر ادامه داد: امروزه نقش کارگزاران در کمک به بخش خصوصی می تواند هم سازنده و هم بسیار مخرب باشد. همراهی، همدلی و واقع بینی ها می تواند باعث شود که اعتماد و امنیت سرمایه گذاری به معنای واقعی برقرار شود و افراد سرمایه خود را در داخل کشور به کار گیرند و اشتغال پایدار ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه هر سه قوه می توانند در کمک به سرمایه گذاری، کارآفرینی و رشد تولید نقش مهمی ایفا کنند، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم در حوزه برون رفت از مشکلات، شفافیتامور در بخش حاکمیت است که موجب می شود افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند بر اساس این شفافیت بتوانند تصمیم گیری درست و به موقع انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا