اخبار

اغاز مجدد فعالیت شعبه حل اختلاف اتاق بازرگانی استان یزد

رئیس اداره حل اختلاف استان یزد گفت: شعبه 36 حل اختلاف استان پس از مدتی تعطیلی مجدد فعالیت خود را در اتاق بازرگانی استان از سر خواهد گرفت.

علیرضا حسین بیگی در حاشیه جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های قوه قضائیه تقویت شوراهای حل اختلاف تخصصی را از برنامه های مهم این شورا اعلام کرد و گفت: شعبه ۳۶ شورای حل اختلاف استان پس از مدتی تعطیلی فعالیت مجدد خود را با اعضای جدید در اتاق بازرگانی آغاز خواهد کرد.
وی افزود: این شورا به پرونده های تجاری ورود و به دور از فضای قضایی از طریق ظرفیت شورا حل اختلاف یا کانون داوری نسبت به فصل خصومت اقدام می کند.
حسین بیگی اظهار داشت: در بحث صنعت و تجارت تجربه کاری در بحث رسیدگی پرونده بسیارمهم است به گونه ای که تاریخچه شکل گیری یک صنعت، عوامل موثر در یک تولید و سرعت و دقت با توجه به شرایط اقتصادی می تواند در رای یک پرونده بسیار اثرگذار  باشد.
وی افزود: از سوی دیگر در حوزه های تخصصی با توجه به لزوم حضور افراد با تخصص و تجربه ،در قانون جدید شوراهای حل اختلاف صراحتا به تشکیل شوراهای تخصصی اشاره شده است.
رئیس اداره حل اختلاف استان یزد  اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی در قانون شکل گیری اتاق های  بازرگانی  صراحتا به آن اشاره شده  بحث داوری و  رفع خصومت و ایجاد سازش است که باید از آن در استان ها بهره برد.
وی با اشاره به عملکرد خوب شورای حل اختلاف شهرک صنعتی جهان آباد میبد گفت: در ۸۰ درصد دعاوی ارجاعی به این شورا اعم از حقوقی و کیفری شاهد حل و فصل خصومت بوده ایم که این قابل تقدیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا